12 January 2013
1
Komen
Komen
berubah
aku berubah ? sukaa hatii kau je ckap aku berubah . asal ramai yg ckap aku berubah . akuu rasa aku nii still macam duluu . takk adaa beza . orang macam akuu ni laa kau sukaa pijak sukaa kau nak sakit kn hatii korg kn . blaa siall ! aku takk hadap kau pun laa . hahhaha aku mengakuu akuu berubah . tuu atas nasihat kawan-II aku yg suruh aku berubah caraa aku yg terlampau baik sampai kau buat akuu hampir gilaa . sekarang yg org lain yg kene tempiasnyaa . hhahahah aku bencii sweet talk . kau takk payah nak ayat aku lebih laa . setakat org macam kau akuu bolehh hidup and pergii jauh . sebab akuu percayaa tuhan dekat atas tuu daa sediakn org yg lebih darii kau untuk akuu ! :D so lelaki dekat luar sana belajar setia padaa satuu . jagn pandaii janjii tapii takk pandai tunai kn . jadii org tuu biar laa gentelmen ! :D kalau kau daa berbinii nantii macam manaa kau nak jgaa hubungan kau ? nak cerai berai macam kau couple break couple breakk . renung renungknn laa yaa broo broo dekat luar sana yg suka permain kn hatii perempua-II yg korg pernah sakit kan . cepat laa mintaa maaf jgn smpai kene sumpah seranah :-> (Y)
Posted by y
thank to all reader..click like and comment below ok
22 July 2012
0
Komen
Jangan kau sangka dengan kata-kata meminta simpati mu itu akan membuat dirimu dipandang baik.
Jangan kau sangka dengan menyalahkan yang salah itu membuat dirimu berada di pihak yang betul.
Jangan kau sangka dengan menabur cerita yang pahit tentang dirimu itu akan diberi belas kasihan.
Jangan kau sangka dengan menindas dan memfitnah orang lain akan membuatmu berjaya.
Jangan kau sangka dengan memutar belitkan apa yang benar membuatmu duduk senang.
Jangan kau sangka setiap perbuatan dan sikap munafik mu itu Allah s.w.t tak tahu kerana sesungguhnya dia maha mengetahui segalanya, dan setiap perbuatan ada pembalasan, mungkin bukan di dunia tapi di akhirat kelak
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
I'VE
Jangan kau sangka dengan kata-kata meminta simpati mu itu akan membuat dirimu dipandang baik.
Jangan kau sangka dengan menyalahkan yang salah itu membuat dirimu berada di pihak yang betul.
Jangan kau sangka dengan menabur cerita yang pahit tentang dirimu itu akan diberi belas kasihan.
Jangan kau sangka dengan menindas dan memfitnah orang lain akan membuatmu berjaya.
Jangan kau sangka dengan memutar belitkan apa yang benar membuatmu duduk senang.
Jangan kau sangka setiap perbuatan dan sikap munafik mu itu Allah s.w.t tak tahu kerana sesungguhnya dia maha mengetahui segalanya, dan setiap perbuatan ada pembalasan, mungkin bukan di dunia tapi di akhirat kelak
21 April 2012
0
Komen
Good Morning To All Of You , YES ! you la , you yang reti bace tu . Ha , yang tu la ! Okay better korang jangan fahamkan maksud ayat aku tu , sebab nanti mak bapak korang akan call Hospital Tanjung Rambutan booking kan bilik untuk korang . HEAVEN gila kan ? Huahua . Okay hari ni hari sabtu kan ? so budak-2 skola konfem tak bangun lagi ! aku tahu , cuba la korang pandang sini , SINI la weyh ! tengok aku yang comel , cute , cun , cantik dan PERASAN gila siput . aku awal-2 pagi dah bangun da . Pukul berape ? Ala , jam rumah aku rosak la tadi -.- .
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
Kau Ade ?
Good Morning To All Of You , YES ! you la , you yang reti bace tu . Ha , yang tu la ! Okay better korang jangan fahamkan maksud ayat aku tu , sebab nanti mak bapak korang akan call Hospital Tanjung Rambutan booking kan bilik untuk korang . HEAVEN gila kan ? Huahua . Okay hari ni hari sabtu kan ? so budak-2 skola konfem tak bangun lagi ! aku tahu , cuba la korang pandang sini , SINI la weyh ! tengok aku yang comel , cute , cun , cantik dan PERASAN gila siput . aku awal-2 pagi dah bangun da . Pukul berape ? Ala , jam rumah aku rosak la tadi -.- .
7 April 2012
0
Komen
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
vanila coklat
Asslammualaikum & Selamat Sejahtera semua .
Korang semua tengok tak cerita Vanila Coklat kat Tv3 ?
Tengok kan ? Best gila kan ? Sweet je dieorang .
Alangkah indahnya kalau dapat macam tu .
Baru dieorang nak berbaik-2 parents dieorang lak buat hal .
Haiiihh benggang gila tengok . Rasa macam nak hentak kepale si
Liyana n Kamal tu dengan bantal .
Tapi tulah DUNIA . Adakalanya indah , adakalanya pahit .
Orang kat muka bumi ni bermacam-macam ragam .
Ada yang baik ada yang jahat .
Ni la yang wannak gosip ni :)
tahun ni wan form 4 ade yang kate form 4 is honeymoon year
but bagi wan tak ade maknenye nak HONEYMOON bagai .
Struggle year lagi ada . Nanti form 5 senang .
wan sekarang MACAM da rajin nak belajar .
So hari tu kan wan exam , so dapat markah kira bagus la jugak .
wan HAPPY gila sangat . Tapi tak tahu pulak ada orang
yang tak suka , ada orang yang iri , ada orang yang sakit hati .
wan tak buat salah ape-2 pun tapi mungkin dia rasa tergugat .
Tak ape lah wan faham , wan da maafkan orang tu .
wan takkan jadikan ini sebagai PEMUSNAH semangat wan .
wan akan jadikan ni sebagai PEMETIK API untuk wan berjaya :)
0
Komen
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
AWAK MAAFKN SAYA :(
Assalammualaikum pembuka bicara kali ini .
Eceh ayat macam bagus .
Dugaan , Dugaan .
Masalah , Masalah .
Malaslah Malaslah .
Kenape semua jadi macam ni ?
Dah dua kali Ifi kena , Orang ambil gambar dalam album NAZ kat fb ,
then buat acc lucah , kalau dia guna untuk berdakwah kira okay la jugak .
ni untuk buat banggang .
Dengan masalah member lagi ,
Kepada kawan saya yang saya sayang tuh ,
Saya tulis ni bukan nak cari pasal dengan awak ,
tapi nak bagitahu dekat awak ,
saya yakin tu dia , saya ada lagi satu fakta yang dia la orang nya .
Tapi saya tak kisah awak tak nak percaya saya ,
Saya jahatkan ? Awak cakap saya canang cerita .
Saya mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung KAKI .
Sorry lah kalau saya cakap buat awak sedih or kecewa dengan perangai saya .
Saya tak kisah awak nak benci saya , saya tahu saya hina .
Saya mintak maaf , hati saya da terluka sebab ape yang dah jadi ,
Sorry to say , mungkin lepas ni kita mungkin tak macam dulu lagi .
Saya nak awak gembira dengan kawan-2 kita yang lain .
Sorry sekali lagi kalau entry kali ni buat awak benci saya .
Its Okay , saya faham .
Saya anggap bende ni da selesai .
Sekian isi hati saya .
5 March 2012
0
Komen
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
dah berubah..
Awak dah berubah..
kenapa awak?
Dulu boleh kata 24 jam kite sms..ada je topic nak citer..tak bosan pun..
sekarang nak mesej sehari pun susah.. kadang2 tu just say gudnite jew..
Tu pun kira nasib baik laa..humm..
Dulu awak selalu cakap awak sayang saya , awak rindukan saya..
tapi sekarang.. sume 2 da jarang awak cakap..bile saya cakap kat awak , awak wat x tau jee..
siap tanya apa yang saya cakap lagi..sakit hati saya awak...dalam diam hati saya menangis..
Dulu.. awak pernah janji tak nak merokok depan saya sebab awak tau saya tak suke..
tapi sekarang slumber derk jee awak hisap berbatang2 rokok depan saya.. siap senyum2 lagi buat muka x bersalah..
kenapa awak?
Dulu boleh kata 24 jam kite sms..ada je topic nak citer..tak bosan pun..
sekarang nak mesej sehari pun susah.. kadang2 tu just say gudnite jew..
Tu pun kira nasib baik laa..humm..
Dulu awak selalu cakap awak sayang saya , awak rindukan saya..
tapi sekarang.. sume 2 da jarang awak cakap..bile saya cakap kat awak , awak wat x tau jee..
siap tanya apa yang saya cakap lagi..sakit hati saya awak...dalam diam hati saya menangis..
Dulu.. awak pernah janji tak nak merokok depan saya sebab awak tau saya tak suke..
tapi sekarang slumber derk jee awak hisap berbatang2 rokok depan saya.. siap senyum2 lagi buat muka x bersalah..
Dulu.. awak selalu cakap nak saya sentiasa ada dengan awak.. nak bawa saya ke mana saja awak pergi..
Sekarang...humm semua tue tinggal kenangan.. awak lebih rela kuar gi mana2 tanpa saya..
Dulu..kalau kita dapat contact each other saya happy sangat..
sekarang..susah sangat nak contact..bukan saya x nak contact awak tapi takut ganggu hidup awak..
Saya tak nak awak layan saya sebab terpaksa..
Dulu.. awak selalu pesan kat saya jangan gantikan tempat awak dalam hati saya..
Sekarang..awak da tak kisah pun ngan sume 2..siap swoh saya pergi lagi..
Dulu.. awak tak kisah pun saya asyik tanya benda yg sama..
Sekarang.. awak selalu kata saya macam2.. saya buat tue sebab saya tak nak awak tipu saya macam yg awak pernah buat dulu.....
Dulu.. awak tak pernah faham isi hati saya tapi awak janji akan cuba faham saya..
Sekarang lagi teruk dari sebelumnya.. SAYA TAK NAMPAK PUN AWAK CUBA FAHAM SAYA..
Dulu.. say selalu senyum sorang2 bila teringat kat awak..
Sekarang.. saya selalu nangis bila teringatkan awak..sedih ngan hubungan kite yang makin hambar nie..
Kalau nak citer sal perbezaan hubungan kite nie memang banyak awak..
Late in nite.. when all the world is sleeping. I stay up and think of you n I wish on a star that somewhere u're.. think of me coz i'm dreaming of u tonight..
I love u..
U hold the key of my heart..
I miss u damn much and all the moment that we have been together..
Saya rindukan awak yang dulu....
Dulu..kalau kita dapat contact each other saya happy sangat..
sekarang..susah sangat nak contact..bukan saya x nak contact awak tapi takut ganggu hidup awak..
Saya tak nak awak layan saya sebab terpaksa..
Dulu.. awak selalu pesan kat saya jangan gantikan tempat awak dalam hati saya..
Sekarang..awak da tak kisah pun ngan sume 2..siap swoh saya pergi lagi..
Dulu.. awak tak kisah pun saya asyik tanya benda yg sama..
Sekarang.. awak selalu kata saya macam2.. saya buat tue sebab saya tak nak awak tipu saya macam yg awak pernah buat dulu.....
Dulu.. awak tak pernah faham isi hati saya tapi awak janji akan cuba faham saya..
Sekarang lagi teruk dari sebelumnya.. SAYA TAK NAMPAK PUN AWAK CUBA FAHAM SAYA..
Dulu.. say selalu senyum sorang2 bila teringat kat awak..
Sekarang.. saya selalu nangis bila teringatkan awak..sedih ngan hubungan kite yang makin hambar nie..
Kalau nak citer sal perbezaan hubungan kite nie memang banyak awak..
Late in nite.. when all the world is sleeping. I stay up and think of you n I wish on a star that somewhere u're.. think of me coz i'm dreaming of u tonight..
I love u..
U hold the key of my heart..
I miss u damn much and all the moment that we have been together..
Saya rindukan awak yang dulu....
20 February 2012
0
Komen
ASK YOURSELF ; DO YOU EVER FEEL GUILTY ALL DAY LONG , REMEMBERING ALL MISTAKES/SINS YOU
HAD DONE IN THE PAST? AND IT STOPS YOU FROM BELIEVING THAT YOU ARE STILL DESERVE TO HAVE A BETTER LIFE , AND DESERVE TO BE A BETTER MUSLIM?
Well to be honest, i do.yes,because i'm human. Tipu aku baik sangat tak pernah buat silap. I'm ordinary,i do mistakes but i'm learning and trying to fix myself to be a better khalifah of Allah. Everyone makes mistakes and everyone ada mistakes yang rasa ya Allah , layakkah aku.Layakkah aku.
Sabda Rasulullah S.A.W ; "Manusia itu tidak sunyi daripada membuat kesalahan dan lupa."
So we know and we sure yang memang manusia takkan pernah lepas dari buat,kerana tiada yang ma'sum selain Nabi Muhammad S.A.W and para nabi. But still,doesn't mean we can take it for granted and mis-use ayat " I'm human,everybody makes mistakes".Mis-use di sini or menyalah gunakan is , sedar dengan kesalahan itu tp tak cuba perbaiki and you use those words. Seriously?!
The best air mata is menangis kerana dosa , menangis kerana keindahan Allah jadikan and menangis kerana gembira atas nikmat yang Allah berikan. It's okay to cry , aku sendiri kadang kadang bila ingat salah silap,aku menangis. But you know,sometimes the mistake done by ourselves tu sendiri taught us and that's what makes us today. We learnt from mistakes kan.
In case for the girl, What past is past . it's haunting you,i know but No matter how big pun kesalahan tu, Allah je yang tahu apa yang terbaik untuk kita in the future and no worries , Allah maha pengampun.
Firman Allah SWT dalam surah al-Imran ayat 135 : “Dan apabila mereka melakukan perkara dosa atau menzalimi diri sendiri, lalu segera mengingati Allah dan bertaubat atas segala kesalahan mereka.”
Don't ever feel jijik about yourself or keep convincing yourself yang you don't deserve anything good sebab Everytime kita solat , kita berdoa and benar benar bertaubat,inshaAllah Allah akan bersihkan hati and kurniakan perasaan "The New You." it's like , tutup cerita lama ,bukak cerita yang baru. Moreover,
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
menagis :'(
ASK YOURSELF ; DO YOU EVER FEEL GUILTY ALL DAY LONG , REMEMBERING ALL MISTAKES/SINS YOU
HAD DONE IN THE PAST? AND IT STOPS YOU FROM BELIEVING THAT YOU ARE STILL DESERVE TO HAVE A BETTER LIFE , AND DESERVE TO BE A BETTER MUSLIM?
Well to be honest, i do.yes,because i'm human. Tipu aku baik sangat tak pernah buat silap. I'm ordinary,i do mistakes but i'm learning and trying to fix myself to be a better khalifah of Allah. Everyone makes mistakes and everyone ada mistakes yang rasa ya Allah , layakkah aku.Layakkah aku.
Sabda Rasulullah S.A.W ; "Manusia itu tidak sunyi daripada membuat kesalahan dan lupa."
So we know and we sure yang memang manusia takkan pernah lepas dari buat,kerana tiada yang ma'sum selain Nabi Muhammad S.A.W and para nabi. But still,doesn't mean we can take it for granted and mis-use ayat " I'm human,everybody makes mistakes".Mis-use di sini or menyalah gunakan is , sedar dengan kesalahan itu tp tak cuba perbaiki and you use those words. Seriously?!
The best air mata is menangis kerana dosa , menangis kerana keindahan Allah jadikan and menangis kerana gembira atas nikmat yang Allah berikan. It's okay to cry , aku sendiri kadang kadang bila ingat salah silap,aku menangis. But you know,sometimes the mistake done by ourselves tu sendiri taught us and that's what makes us today. We learnt from mistakes kan.
In case for the girl, What past is past . it's haunting you,i know but No matter how big pun kesalahan tu, Allah je yang tahu apa yang terbaik untuk kita in the future and no worries , Allah maha pengampun.
Firman Allah SWT dalam surah al-Imran ayat 135 : “Dan apabila mereka melakukan perkara dosa atau menzalimi diri sendiri, lalu segera mengingati Allah dan bertaubat atas segala kesalahan mereka.”
Don't ever feel jijik about yourself or keep convincing yourself yang you don't deserve anything good sebab Everytime kita solat , kita berdoa and benar benar bertaubat,inshaAllah Allah akan bersihkan hati and kurniakan perasaan "The New You." it's like , tutup cerita lama ,bukak cerita yang baru. Moreover,
13 February 2012
0
Komen
Awak,maafkan saya.. Saya dah buat awak jatuh hati pada saya.. dan buat awak terlalu sayangkan saya.. Tapi KHILAFNYA saya.. Saya abaikan awak.. Saya buta untuk melihat ketulusan cinta awak.. Saya lukai awak.. Saya tipu awak.. Saya sibuk layan orang lain.. Sehinggakan awak menangis.. Argghh kejamnya saya... Saya tak pedulikan awak.. ...tapi saya selalu nagis sebab awk'tapi bila saya dh buag awk .awk tetap nak kat saya kan.maf tapi saya tak boleh terima awk lagi dalam idup saya.saya rasa peret bila awak buat saya mcm toe,maaf saya tak boleh terima awak lagi :'(
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
MAAF SAYA TAK BOLEH TERIMA AWAK:(
Awak,maafkan saya.. Saya dah buat awak jatuh hati pada saya.. dan buat awak terlalu sayangkan saya.. Tapi KHILAFNYA saya.. Saya abaikan awak.. Saya buta untuk melihat ketulusan cinta awak.. Saya lukai awak.. Saya tipu awak.. Saya sibuk layan orang lain.. Sehinggakan awak menangis.. Argghh kejamnya saya... Saya tak pedulikan awak.. ...tapi saya selalu nagis sebab awk'tapi bila saya dh buag awk .awk tetap nak kat saya kan.maf tapi saya tak boleh terima awk lagi dalam idup saya.saya rasa peret bila awak buat saya mcm toe,maaf saya tak boleh terima awak lagi :'(
0
Komen
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
jodoh di tangan tuhan *~*
Jodoh di tangan Allah. kita just boleh doa and usaha untuk jadikan diri kita baik supaya dapat yang baik. Ada orang yang benar2 baik tapi mungkin bukan yg terbaik utk kita.Tapi yang pasti, Allah sahaja yang tahu and layak tentukan siapa baik untuk siapa.So if dengan tak sengajanya the person tahu and they willing to accept you sebab tahu you guys dah bertaubat and trying to be better then Alhamdulillah Allah kurniakan orang yang mampu terima and membimbing awak.but if they don't , jangan cerita. Seriously don't. they want you atas dasar diri awak yang sekarang. to be honest,if he wants you, he won't ask. because he shouldn't care your past, like " pernah tak blablabla".i mean , soalan yang berbaur sensitif and aib lah aib. and if orang tu tanya jugak , if you tell , and terang tang tang they can't accept you then have to bear with it lah, Allah akan gantikan dengan yg lebih baik inshaAllah.Tapi kalau tanak jawab,jawab je lah, " Yang lepas adalah lepas,sama ada pernah atau tak pernah tu.Biar Allah saja yang tahu dan semua tu tak penting,sebab what matter now is sekarang and akan datang." Plus , we never know dalam usaha untuk perbaiki diri,Allah akan berikan kita someone yang takkan tanya kisah2 lalu untuk mendorong kita and sama sama remind each other to be better.kan,so shweeet kan? kata nak sama sama dunia akhirat.
Okay girls? and guys? Allah still panggil kita hamba hambanya walaupun kita dah buat dosa macam macam.Allah sendiri promise pintu taubat sentiasa terbuka and Allah sendiri berfirman akan mengampunkan mereka yang bertaubat dan beriman dan beramal soleh. So other people have no right to judge utk kata di dia ni takkan diampunkan apa semua. Tentang niat and feeling tu semua serah pada ALLAH.Kerja kita,cerita buruk tutup,jangan fikir fikir and cakap pasal our past yang hodoh tu and keep praying.
Okay girls? and guys? Allah still panggil kita hamba hambanya walaupun kita dah buat dosa macam macam.Allah sendiri promise pintu taubat sentiasa terbuka and Allah sendiri berfirman akan mengampunkan mereka yang bertaubat dan beriman dan beramal soleh. So other people have no right to judge utk kata di dia ni takkan diampunkan apa semua. Tentang niat and feeling tu semua serah pada ALLAH.Kerja kita,cerita buruk tutup,jangan fikir fikir and cakap pasal our past yang hodoh tu and keep praying.
0
Komen
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
Guys and Girls , Past is "whatever."
Alright,stop there sebab apa aku nak share harini is hm There's a stranger, a girl , a sweet girl yang aku supposed berani untuk cerita pasal dia kat aku and , a girl yang ada bad past yang mana dia regret ,very regret today.The past is haunting her and make her feel guilty selalu . Sorry, aku takboleh tunjuk email tu sebab walaupun aku takkan bgtahu nama but email itu aku kira aib orang and tak elok ditunjuk. but conclusionnya from the email. sebab her past tu , dia sangat risau takut takde yang org yang baik akan terima dia.
So i guess ,this entry khas for her,myself and inshaAllah for others.
ASK YOURSELF ; DO YOU EVER FEEL GUILTY ALL DAY LONG , REMEMBERING ALL MISTAKES/SINS YOU HAD DONE IN THE PAST? AND IT STOPS YOU FROM BELIEVING THAT YOU ARE STILL DESERVE TO HAVE A BETTER LIFE , AND DESERVE TO BE A BETTER MUSLIM?
Well to be honest, i do.yes,because i'm human. Tipu aku baik sangat tak pernah buat silap. I'm ordinary,i do mistakes but i'm learning and trying to fix myself to be a better khalifah of Allah. Everyone makes mistakes and everyone ada mistakes yang rasa ya Allah , layakkah aku.Layakkah aku.
Sabda Rasulullah S.A.W ; "Manusia itu tidak sunyi daripada membuat kesalahan dan lupa."
So we know and we sure yang memang manusia takkan pernah lepas dari buat,kerana tiada yang ma'sum selain Nabi Muhammad S.A.W and para nabi. But still,doesn't mean we can take it for granted and mis-use ayat " I'm human,everybody makes mistakes".Mis-use di sini or menyalah gunakan is , sedar dengan kesalahan itu tp tak cuba perbaiki and you use those words. Seriously?!
The best air mata is menangis kerana dosa , menangis kerana keindahan Allah jadikan and menangis kerana gembira atas nikmat yang Allah berikan. It's okay to cry , aku sendiri kadang kadang bila ingat salah silap,aku menangis. But you know,sometimes the mistake done by ourselves tu sendiri taught us and that's what makes us today. We learnt from mistakes kan.
In case for the boy, What past is past . it's haunting you,i know but No matter how big pun kesalahan tu, Allah je yang tahu apa yang terbaik untuk kita in the future and no worries , Allah maha pengampun.
Firman Allah SWT dalam surah al-Imran ayat 135 : “Dan apabila mereka melakukan perkara dosa atau menzalimi diri sendiri, lalu segera mengingati Allah dan bertaubat atas segala kesalahan mereka.”
Don't ever feel jijik about yourself or keep convincing yourself yang you don't deserve anything good sebab Everytime kita solat , kita berdoa and benar benar bertaubat,inshaAllah Allah akan bersihkan hati and kurniakan perasaan "The New You." it's like , tutup cerita lama ,bukak cerita yang baru. Moreover,
ASK YOURSELF ; DO YOU EVER FEEL GUILTY ALL DAY LONG , REMEMBERING ALL MISTAKES/SINS YOU HAD DONE IN THE PAST? AND IT STOPS YOU FROM BELIEVING THAT YOU ARE STILL DESERVE TO HAVE A BETTER LIFE , AND DESERVE TO BE A BETTER MUSLIM?
Well to be honest, i do.yes,because i'm human. Tipu aku baik sangat tak pernah buat silap. I'm ordinary,i do mistakes but i'm learning and trying to fix myself to be a better khalifah of Allah. Everyone makes mistakes and everyone ada mistakes yang rasa ya Allah , layakkah aku.Layakkah aku.
Sabda Rasulullah S.A.W ; "Manusia itu tidak sunyi daripada membuat kesalahan dan lupa."
So we know and we sure yang memang manusia takkan pernah lepas dari buat,kerana tiada yang ma'sum selain Nabi Muhammad S.A.W and para nabi. But still,doesn't mean we can take it for granted and mis-use ayat " I'm human,everybody makes mistakes".Mis-use di sini or menyalah gunakan is , sedar dengan kesalahan itu tp tak cuba perbaiki and you use those words. Seriously?!
The best air mata is menangis kerana dosa , menangis kerana keindahan Allah jadikan and menangis kerana gembira atas nikmat yang Allah berikan. It's okay to cry , aku sendiri kadang kadang bila ingat salah silap,aku menangis. But you know,sometimes the mistake done by ourselves tu sendiri taught us and that's what makes us today. We learnt from mistakes kan.
In case for the boy, What past is past . it's haunting you,i know but No matter how big pun kesalahan tu, Allah je yang tahu apa yang terbaik untuk kita in the future and no worries , Allah maha pengampun.
Firman Allah SWT dalam surah al-Imran ayat 135 : “Dan apabila mereka melakukan perkara dosa atau menzalimi diri sendiri, lalu segera mengingati Allah dan bertaubat atas segala kesalahan mereka.”
Don't ever feel jijik about yourself or keep convincing yourself yang you don't deserve anything good sebab Everytime kita solat , kita berdoa and benar benar bertaubat,inshaAllah Allah akan bersihkan hati and kurniakan perasaan "The New You." it's like , tutup cerita lama ,bukak cerita yang baru. Moreover,
27 January 2012
0
Komen
yeahh . st0p cintan cintunn . goodbye l0ve :) tengs atas makian itu k . betekak3 . rimas ahh ary2 cm tuh , smpai biler . law ade j0d0h ade la k ? :) . st0p menangis NAZ . u can d0 it . dugaan ALLAH . mybe ade hikamh ryte :) take care Oshin Tierah . tengs 4 everything :)
KALAU AKU TGK MUKA Nurul Elfira Loy TERINGAT KT DIA . TPI DH DIA NK PERGI DRI IDUP AQ .SO AQ LPS KN JEW LAA, CINTA NIEW KALAU X BLH DI PAKSA JGN PAKSA OK .DLU RJIN SKYPE DGN DIA .skrg aq dh sunyi sepi jew mcm dh tak ada cinta .MMG DH TAK AD CINTA DH . KOSONG DALAM IDUP AQ . TPI AQ RASA HAPPY SNGAT2 BLE DH SINGLE BLH WAT AP YG AQ NAK WAT . TPI TYP KALI TGK MKE DIA MSTI RINDU GLE. TYP2 MALAM2 NAGIS DEMI DIA. CINTA PUNYA PASAL KTE NYEW ,RAMAI MMBE2 AQ SURUH AQ BERCINTA.TAPI AQ TAK BLH NAK BENCINTA LAGI i'm not single KTE KN . KALAU AD JODOH AD LAAA. TAK AD NAK WAT MCM NEW KN :_
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
SINGLE *~*
yeahh . st0p cintan cintunn . goodbye l0ve :) tengs atas makian itu k . betekak3 . rimas ahh ary2 cm tuh , smpai biler . law ade j0d0h ade la k ? :) . st0p menangis NAZ . u can d0 it . dugaan ALLAH . mybe ade hikamh ryte :) take care Oshin Tierah . tengs 4 everything :)
KALAU AKU TGK MUKA Nurul Elfira Loy TERINGAT KT DIA . TPI DH DIA NK PERGI DRI IDUP AQ .SO AQ LPS KN JEW LAA, CINTA NIEW KALAU X BLH DI PAKSA JGN PAKSA OK .DLU RJIN SKYPE DGN DIA .skrg aq dh sunyi sepi jew mcm dh tak ada cinta .MMG DH TAK AD CINTA DH . KOSONG DALAM IDUP AQ . TPI AQ RASA HAPPY SNGAT2 BLE DH SINGLE BLH WAT AP YG AQ NAK WAT . TPI TYP KALI TGK MKE DIA MSTI RINDU GLE. TYP2 MALAM2 NAGIS DEMI DIA. CINTA PUNYA PASAL KTE NYEW ,RAMAI MMBE2 AQ SURUH AQ BERCINTA.TAPI AQ TAK BLH NAK BENCINTA LAGI i'm not single KTE KN . KALAU AD JODOH AD LAAA. TAK AD NAK WAT MCM NEW KN :_
0
Komen
Jodoh di tangan Allah. kita just boleh doa and usaha untuk jadikan diri kita baik supaya dapat yang baik. Ada orang yang benar2 baik tapi mungkin bukan yg terbaik utk kita.Tapi yang pasti, Allah sahaja yang tahu and layak tentukan siapa baik untuk siapa.So if dengan tak sengajanya the person tahu and they willing to accept you sebab tahu you guys dah bertaubat and trying to be better then Alhamdulillah Allah kurniakan orang yang mampu terima and membimbing awak.but if they don't , jangan cerita. Seriously don't. they want you atas dasar diri awak yang sekarang. to be honest,if he wants you, he won't ask. because he shouldn't care your past, like " pernah tak blablabla".i mean , soalan yang berbaur sensitif and aib lah aib. and if orang tu tanya jugak , if you tell , and terang tang tang they can't accept you then have to bear with it lah, Allah akan gantikan dengan yg lebih baik inshaAllah.Tapi kalau tanak jawab,jawab je lah, " Yang lepas adalah lepas,sama ada pernah atau tak pernah tu.Biar Allah saja yang tahu dan semua tu tak penting,sebab what matter now is sekarang and akan datang." Plus , we never know dalam usaha untuk perbaiki diri,Allah akan berikan kita someone yang takkan tanya kisah2 lalu untuk mendorong kita and sama sama remind each other to be better.kan,so shweeet kan? kata nak sama sama dunia akhirat.
Okay u all? and guys n boy? Allah still panggil kita hamba hambanya walaupun kita dah buat dosa macam macam.Allah sendiri promise pintu taubat sentiasa terbuka and Allah sendiri berfirman akan mengampunkan mereka yang bertaubat dan beriman dan beramal soleh. So other people have no right to judge utk kata di dia ni takkan diampunkan apa semua. Tentang niat and feeling tu semua serah pada ALLAH.Kerja kita,cerita buruk tutup,jangan fikir fikir and cakap pasal our past yang hodoh tu and keep praying.
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
jodoh di tangan tuhan *~*
Jodoh di tangan Allah. kita just boleh doa and usaha untuk jadikan diri kita baik supaya dapat yang baik. Ada orang yang benar2 baik tapi mungkin bukan yg terbaik utk kita.Tapi yang pasti, Allah sahaja yang tahu and layak tentukan siapa baik untuk siapa.So if dengan tak sengajanya the person tahu and they willing to accept you sebab tahu you guys dah bertaubat and trying to be better then Alhamdulillah Allah kurniakan orang yang mampu terima and membimbing awak.but if they don't , jangan cerita. Seriously don't. they want you atas dasar diri awak yang sekarang. to be honest,if he wants you, he won't ask. because he shouldn't care your past, like " pernah tak blablabla".i mean , soalan yang berbaur sensitif and aib lah aib. and if orang tu tanya jugak , if you tell , and terang tang tang they can't accept you then have to bear with it lah, Allah akan gantikan dengan yg lebih baik inshaAllah.Tapi kalau tanak jawab,jawab je lah, " Yang lepas adalah lepas,sama ada pernah atau tak pernah tu.Biar Allah saja yang tahu dan semua tu tak penting,sebab what matter now is sekarang and akan datang." Plus , we never know dalam usaha untuk perbaiki diri,Allah akan berikan kita someone yang takkan tanya kisah2 lalu untuk mendorong kita and sama sama remind each other to be better.kan,so shweeet kan? kata nak sama sama dunia akhirat.
Okay u all? and guys n boy? Allah still panggil kita hamba hambanya walaupun kita dah buat dosa macam macam.Allah sendiri promise pintu taubat sentiasa terbuka and Allah sendiri berfirman akan mengampunkan mereka yang bertaubat dan beriman dan beramal soleh. So other people have no right to judge utk kata di dia ni takkan diampunkan apa semua. Tentang niat and feeling tu semua serah pada ALLAH.Kerja kita,cerita buruk tutup,jangan fikir fikir and cakap pasal our past yang hodoh tu and keep praying.
25 January 2012
0
Komen
Forgive and forget bersihkan hati. kalau kita maafkan and tak forget.kita still berdendam lah kan? but , if kita ingat ingat.doakan lah yang terbaik untuk semua. mengingati untuk belajar kesilapan then insyaAllah would be fine. Orang kata , cakap senang ah. Dude , aku pun manusia. aku pernah melalui macam macam jugak. but we have no right lah. and oh about friends tu , dalam hidup macam2 friends kan ada. Kita pulak mampu bagi yang terbaik. mestilah ada salah silap. sit down and talk , real friends talk with us to settle the problem , not talking behind us. Aku pernah je menangis pasal kawan . mak pesan , "kita tak mampu nak faham semua kawan kita,and tentu lah bukan semua kawan faham kita".that's why in order to get a good friend,we have to try to be a good friend . No matter what , try to think positive about our friends,bersangka baik dengan orang insyaAllah bawa kepada bersangka baik dengan Allah punya plan. Heartbreaks (term untuk segala jenis cinta) ni nampak je buruk habis but then , Allah bagi kita jumpa orang yang buat kita heartbroken sebab nak ingatkan kita lah. but tulah aku pun ingatkan diri aku , kalau orang tu,or kawan kita tu yang terbaik buat kita. bagilah dia pada waktu yang terbaik. kalau tak di dunia ,kat akhirat. Sebab apa tau,Allah ambik sesuatu or seseorang tu dari kita and biar kita melalui sakit tu and Allah akan gantikan yang lebih baik. unexpected. Allah kan is the best .
Yang pasti , everything happens for a reason . in order for us to be a better person and get a better thing in life. AllahuAllah , He's the almighty. in whatever we do , insyaAllah.give our best ,mohon petunjuk darinya.,mohon iman yang kuat. Wallahua'lam. Oh btw , friends yang bawak kepada kebaikan insyaAllah jodoh sampai ke syurga. See ya friends!
thank to all reader..click like and comment below ok
Komen
Forgive and forget . even if it's hard to forget but be mature,think wise. Holding grudge won't lead you anywhere.:P
Forgive and forget bersihkan hati. kalau kita maafkan and tak forget.kita still berdendam lah kan? but , if kita ingat ingat.doakan lah yang terbaik untuk semua. mengingati untuk belajar kesilapan then insyaAllah would be fine. Orang kata , cakap senang ah. Dude , aku pun manusia. aku pernah melalui macam macam jugak. but we have no right lah. and oh about friends tu , dalam hidup macam2 friends kan ada. Kita pulak mampu bagi yang terbaik. mestilah ada salah silap. sit down and talk , real friends talk with us to settle the problem , not talking behind us. Aku pernah je menangis pasal kawan . mak pesan , "kita tak mampu nak faham semua kawan kita,and tentu lah bukan semua kawan faham kita".that's why in order to get a good friend,we have to try to be a good friend . No matter what , try to think positive about our friends,bersangka baik dengan orang insyaAllah bawa kepada bersangka baik dengan Allah punya plan. Heartbreaks (term untuk segala jenis cinta) ni nampak je buruk habis but then , Allah bagi kita jumpa orang yang buat kita heartbroken sebab nak ingatkan kita lah. but tulah aku pun ingatkan diri aku , kalau orang tu,or kawan kita tu yang terbaik buat kita. bagilah dia pada waktu yang terbaik. kalau tak di dunia ,kat akhirat. Sebab apa tau,Allah ambik sesuatu or seseorang tu dari kita and biar kita melalui sakit tu and Allah akan gantikan yang lebih baik. unexpected. Allah kan is the best .
Yang pasti , everything happens for a reason . in order for us to be a better person and get a better thing in life. AllahuAllah , He's the almighty. in whatever we do , insyaAllah.give our best ,mohon petunjuk darinya.,mohon iman yang kuat. Wallahua'lam. Oh btw , friends yang bawak kepada kebaikan insyaAllah jodoh sampai ke syurga. See ya friends!
21 December 2011
0
Komen
Komen
suara hati
suara hati
Biasa , Biasa sangat situasi macam tu .
Bila , teringat semua benda lepas tak kisah lah yang senang hati bila fikir balik atau sakit otak bila ingat balik. Yang pasti , dua dua membuatkan air mata wanita aku jatuh .
Bukan apa . Ada perkara yang walau menarik macam mana pun tapi Bila tuhan dah tetapkan untuk diri ni tak sentiasa nikmatinya aku kena terima.
Mungkin , ia tidak lagi baik buat aku. Sebab tu , hargai setiap detik indah yang jadi. Sebab memang mungkin itu ''once in a lifetime.''
Aku akan ajar diri supaya segala benda yang lalu ajar aku ,tak kira baik ke buruk. Aku kena gunakannya untuk perbaiki diri.
Dan sekalipun aku ingat benda lepas dan tangisi tentang perkara tu , aku tak mahu kata , "kalaulah" , aku tak mahu mintak tuhan untuk berikan benda itu balik. Aku cuma mintak ,
"Berikan aku peluang untuk merasai perkara indah macam tu lagi atau yang jauh lebih baik. Sebab aku harus percaya , aku tak mampu tetapkan apa yang terbaik buat aku. Aku cuma mampu lakukan yang terbaik dan Allah je yang tahu apa yang paling baik buat diri aku."
thank to all reader..click like and comment below ok
Biasa , Biasa sangat situasi macam tu .
Bila , teringat semua benda lepas tak kisah lah yang senang hati bila fikir balik atau sakit otak bila ingat balik. Yang pasti , dua dua membuatkan air mata wanita aku jatuh .
Bukan apa . Ada perkara yang walau menarik macam mana pun tapi Bila tuhan dah tetapkan untuk diri ni tak sentiasa nikmatinya aku kena terima.
Mungkin , ia tidak lagi baik buat aku. Sebab tu , hargai setiap detik indah yang jadi. Sebab memang mungkin itu ''once in a lifetime.''
Aku akan ajar diri supaya segala benda yang lalu ajar aku ,tak kira baik ke buruk. Aku kena gunakannya untuk perbaiki diri.
Dan sekalipun aku ingat benda lepas dan tangisi tentang perkara tu , aku tak mahu kata , "kalaulah" , aku tak mahu mintak tuhan untuk berikan benda itu balik. Aku cuma mintak ,
"Berikan aku peluang untuk merasai perkara indah macam tu lagi atau yang jauh lebih baik. Sebab aku harus percaya , aku tak mampu tetapkan apa yang terbaik buat aku. Aku cuma mampu lakukan yang terbaik dan Allah je yang tahu apa yang paling baik buat diri aku."
20 December 2011
0
Komen
Komen
typical situation ??
Typical situation #1
A : Kau ni kenapa dah pulak?
B : Takde pape . Eh, hmm kenapa some people macam pelik ah?
A : *buat muka curious*
B : Diorang reti bagi positive thought dekat and about diri sendiri tapi bila sampai kat orang lain , mesti nak sangka buruk.
A : Ok.. Pastu?
B : Bila orang kurang baik dari diorang ,diorang akan mengata kaw kaw siap heboh kepochi cite lebat satu malaya , kalau ad kawan luar negara pun diorang sanggup cite hotzz pasal kawan diorang yang kurang baik ni.
A: Biasa lah tu.
B : Bila orang tu dah jadi baik , and perhaps better than diorang. Diorang akan mengata jugak. takpun diorang akan macam , '' eleh dulu dia pernah buat jugak , dulu dia lagi setan.'' Tengah cakap pasal masa sekarang padahal.
A : Dengki lah tu.
B : Semua orang tak suka kena judge , tapi bab judge orang,bab sangka buruk kemain. padahal bila sampai kat diri sendiri kata , '' you don't know me , you're not qualified to judge me .Allah knows. blablablabla" Tapi diorang sendiri akan bercakap sesama sendiri memfitnah orang mengjudge orang.
A : Kan aku dah kata , diorang dengki lah tu.
B : Tapi ! why diorang kena bersangka buruk , fitnah orang bagai,spread rumours to others apa semua. I meant , if it's true sekali pun , kena ke bagi tahu satu dunia? Kalau sorang je yang fikir pasal the other person buruk. Kenapa kena ajak orang lain untuk berfikiran yang sama?
A : *duduk bersila makan kuih raya lebih* well , listen. Semua orang akan ada benda diorang tak puas hati pasal diri sendri. Lainnya , some of them tahu untuk bersyukur. And some are not. Sama lah macam semua orang dengki dengan kelebihan orang , tapi some reti bersyukur and work smart to be a better person . Some pulak more to tak reti bersyukur,tapi diorang akan kata diorang bersyukur. Ok maksudnya , diorang gain confidence by insulting other people . Orang macam ni pujuk diri by buruk buruk kan orang lain .
B : Kenapa macamtu.
A: hm , setengah orang kalau engkau baik macam mana pun kat diorang. If kau tak sama pikiran mcm diorang, if kau tak 'sebulu' dengan diorang. Tapi diorang rasa kau lebih disukai ramai atau mungkin ada benda kau lebih. Diorang akan cuba jatuhkan kau . let say, kau tersalah buat something, diorang akan try to create benda lain. Kira start to fitnah kau la. atau pun they will try untuk buat kau down dengan kelemahan kau which is kelebihan diorang.
B : Aku tahu. Aku pernah rasa. apa actually patut respond do? Sumpah doh,ikut hati aku lempang sesekor.
A : Memang ah, Tapi orang macam ni. Kau takleh bagi respond. Kira kau mintak maaf and ignore je ah.
B : Asal nak mintak maaf pulak, bukan aku yang salah .diorang.
A : but to them kau yang buat hidup diorang miserable. Say sorry je lah and ignore je . Sebab at one point , nak kata kau salah , kau dah mintak maaf. and satu tahap diorang tatahu nak cakap apa dah pasal kau. Sebab kau buat bodoh. Lagipun kau tak hilang pape. Allah will reveal the truth.
B : Apa patut buat if kita dah sure betul ni ada orang selalu cakap buruk pasal kita and kita sendiri pun dah dengar. apa nak buat? tinggal baling kerusi kat muka dia je.
A : Macam ni lah wehh. Kau nak jugak face to face .Kau pergi kat orang tu , kau buat ceni.
'' Mintak Maaf . Tumpang tanya , Awak ni C kan? Em , Dalam surah Al-Baqarah ayat 191 "Dan memfitnah itu lebih buruk daripada membunuh" Dan seperti kita tahu fitnah itu ibarat makan daging saudara sendiri.
C ; Ok , apa kena mengena?
A ; Sedap makan daging saya? *senyum dan berlalu pergi*
thank to all reader..click like and comment below ok
A : Kau ni kenapa dah pulak?
B : Takde pape . Eh, hmm kenapa some people macam pelik ah?
A : *buat muka curious*
B : Diorang reti bagi positive thought dekat and about diri sendiri tapi bila sampai kat orang lain , mesti nak sangka buruk.
A : Ok.. Pastu?
B : Bila orang kurang baik dari diorang ,diorang akan mengata kaw kaw siap heboh kepochi cite lebat satu malaya , kalau ad kawan luar negara pun diorang sanggup cite hotzz pasal kawan diorang yang kurang baik ni.
A: Biasa lah tu.
B : Bila orang tu dah jadi baik , and perhaps better than diorang. Diorang akan mengata jugak. takpun diorang akan macam , '' eleh dulu dia pernah buat jugak , dulu dia lagi setan.'' Tengah cakap pasal masa sekarang padahal.
A : Dengki lah tu.
B : Semua orang tak suka kena judge , tapi bab judge orang,bab sangka buruk kemain. padahal bila sampai kat diri sendiri kata , '' you don't know me , you're not qualified to judge me .Allah knows. blablablabla" Tapi diorang sendiri akan bercakap sesama sendiri memfitnah orang mengjudge orang.
A : Kan aku dah kata , diorang dengki lah tu.
B : Tapi ! why diorang kena bersangka buruk , fitnah orang bagai,spread rumours to others apa semua. I meant , if it's true sekali pun , kena ke bagi tahu satu dunia? Kalau sorang je yang fikir pasal the other person buruk. Kenapa kena ajak orang lain untuk berfikiran yang sama?
A : *duduk bersila makan kuih raya lebih* well , listen. Semua orang akan ada benda diorang tak puas hati pasal diri sendri. Lainnya , some of them tahu untuk bersyukur. And some are not. Sama lah macam semua orang dengki dengan kelebihan orang , tapi some reti bersyukur and work smart to be a better person . Some pulak more to tak reti bersyukur,tapi diorang akan kata diorang bersyukur. Ok maksudnya , diorang gain confidence by insulting other people . Orang macam ni pujuk diri by buruk buruk kan orang lain .
B : Kenapa macamtu.
A: hm , setengah orang kalau engkau baik macam mana pun kat diorang. If kau tak sama pikiran mcm diorang, if kau tak 'sebulu' dengan diorang. Tapi diorang rasa kau lebih disukai ramai atau mungkin ada benda kau lebih. Diorang akan cuba jatuhkan kau . let say, kau tersalah buat something, diorang akan try to create benda lain. Kira start to fitnah kau la. atau pun they will try untuk buat kau down dengan kelemahan kau which is kelebihan diorang.
B : Aku tahu. Aku pernah rasa. apa actually patut respond do? Sumpah doh,ikut hati aku lempang sesekor.
A : Memang ah, Tapi orang macam ni. Kau takleh bagi respond. Kira kau mintak maaf and ignore je ah.
B : Asal nak mintak maaf pulak, bukan aku yang salah .diorang.
A : but to them kau yang buat hidup diorang miserable. Say sorry je lah and ignore je . Sebab at one point , nak kata kau salah , kau dah mintak maaf. and satu tahap diorang tatahu nak cakap apa dah pasal kau. Sebab kau buat bodoh. Lagipun kau tak hilang pape. Allah will reveal the truth.
B : Apa patut buat if kita dah sure betul ni ada orang selalu cakap buruk pasal kita and kita sendiri pun dah dengar. apa nak buat? tinggal baling kerusi kat muka dia je.
A : Macam ni lah wehh. Kau nak jugak face to face .Kau pergi kat orang tu , kau buat ceni.
'' Mintak Maaf . Tumpang tanya , Awak ni C kan? Em , Dalam surah Al-Baqarah ayat 191 "Dan memfitnah itu lebih buruk daripada membunuh" Dan seperti kita tahu fitnah itu ibarat makan daging saudara sendiri.
C ; Ok , apa kena mengena?
A ; Sedap makan daging saya? *senyum dan berlalu pergi*
0
Komen
Komen
suara hAti...
Suara Hati
Biasa , Biasa sangat situasi macam tu .
Bila , teringat semua benda lepas tak kisah lah yang senang hati bila fikir balik atau sakit otak bila ingat balik. Yang pasti , dua dua membuatkan air mata wanita aku jatuh .
Bukan apa . Ada perkara yang walau menarik macam mana pun tapi Bila tuhan dah tetapkan untuk diri ni tak sentiasa nikmatinya aku kena terima.
Mungkin , ia tidak lagi baik buat aku. Sebab tu , hargai setiap detik indah yang jadi. Sebab memang mungkin itu ''once in a lifetime.''
Aku akan ajar diri supaya segala benda yang lalu ajar aku ,tak kira baik ke buruk. Aku kena gunakannya untuk perbaiki diri.
Dan sekalipun aku ingat benda lepas dan tangisi tentang perkara tu , aku tak mahu kata , "kalaulah" , aku tak mahu mintak tuhan untuk berikan benda itu balik. Aku cuma mintak ,
"Berikan aku peluang untuk merasai perkara indah macam tu lagi atau yang jauh lebih baik. Sebab aku harus percaya , aku tak mampu tetapkan apa yang terbaik buat aku. Aku cuma mampu lakukan yang terbaik dan Allah je yang tahu apa yang paling baik buat diri aku.":)
thank to all reader..click like and comment below ok
Biasa , Biasa sangat situasi macam tu .
Bila , teringat semua benda lepas tak kisah lah yang senang hati bila fikir balik atau sakit otak bila ingat balik. Yang pasti , dua dua membuatkan air mata wanita aku jatuh .
Bukan apa . Ada perkara yang walau menarik macam mana pun tapi Bila tuhan dah tetapkan untuk diri ni tak sentiasa nikmatinya aku kena terima.
Mungkin , ia tidak lagi baik buat aku. Sebab tu , hargai setiap detik indah yang jadi. Sebab memang mungkin itu ''once in a lifetime.''
Aku akan ajar diri supaya segala benda yang lalu ajar aku ,tak kira baik ke buruk. Aku kena gunakannya untuk perbaiki diri.
Dan sekalipun aku ingat benda lepas dan tangisi tentang perkara tu , aku tak mahu kata , "kalaulah" , aku tak mahu mintak tuhan untuk berikan benda itu balik. Aku cuma mintak ,
"Berikan aku peluang untuk merasai perkara indah macam tu lagi atau yang jauh lebih baik. Sebab aku harus percaya , aku tak mampu tetapkan apa yang terbaik buat aku. Aku cuma mampu lakukan yang terbaik dan Allah je yang tahu apa yang paling baik buat diri aku.":)
0
Komen
Komen
kata hati~~
Kata Hati #2
Sedangkan Rasulullah yang sempurna itu pun ada yang tak suka padanya.
Apatah lagi kita manusia biasa ni?
Well,setiap orang akan ada haters. tak kira kau buat baik.apatah lagi buruk.
Syaitan tu sentiasa bencikan benda baik. Sebab tu sama ada kita nampak benda baik tu buruk,or syaitan masukkan hasad dengki pada manusia sekaligus benci dengan apa kita buat. Sebab tu hati hati dengan apa kita buat , but if it's the right thing,then just go for it.
Biar satu dunia benci, tapi Allah suka. tapi you know kan , if perkara tu memang betul. keluarga dan sahabat sebenar akan always be there for us . and if you have no one as in keluarga and sahabat tak senang dengan kau , means there's something wrong with you .or what you're doing is not right.
Sebelum tidur harus paksa diri ajar diri supaya muhasabah and buang segala negativity dalam diri supaya tidur dengan aman and bila bangun esok paginya inshaAllah positive lahir. Cuba jenis diri yang takkan maafkan orang lain and sentiasa fikir negative. nanti negative thoughts tu membiak. Payah.
Allah tu maha adil sangat & penyayang ya robbi. Walau dah tersilap macam mana pun dulu. selagi kau masih sedut oksigen , pintu taubat always terbuka. Allah maha pengampun.jangan judge by asking Allah nak ke maafkan or tak.just do it, just let go the bad thing and create something better. Manusia always buat silap.tak lari. jadi kenapa nak merosakkan lagi apa yang telah rosak? Jangan biarkan kata kata celaka manusia stopkan diri untuk jadi lebih baik. Siapa tentukan kau layak ke tak, siapa yang tentukan kau ikhlas ke tak,siapa yang tentukan masuk syurga ke tidak? Allah.
Ingatan pada diri jangan terlalu nak puaskan hati semua orang. sebab bila buat perkara yang Allah suruh. orang puas hati ke tak. Itu ikut ajaran islam. So let the haters mundar mandir tak tentu arah benci tak tentu pasal. Sebab one day , diorang akan perasan , diorang yang bermasalah sebenarnya.Masalah hati , jauh dari tuhan. Syaitan jadi bos , nafsu kawal diri. Macam puppet.
Ya Allah,jauhkan lah kami dari segala maksiat , kejahatan,keburukan di dunia &akhirat. Ameen,Wallahua'lam.
thank to all reader..click like and comment below ok
Sedangkan Rasulullah yang sempurna itu pun ada yang tak suka padanya.
Apatah lagi kita manusia biasa ni?
Well,setiap orang akan ada haters. tak kira kau buat baik.apatah lagi buruk.
Syaitan tu sentiasa bencikan benda baik. Sebab tu sama ada kita nampak benda baik tu buruk,or syaitan masukkan hasad dengki pada manusia sekaligus benci dengan apa kita buat. Sebab tu hati hati dengan apa kita buat , but if it's the right thing,then just go for it.
Biar satu dunia benci, tapi Allah suka. tapi you know kan , if perkara tu memang betul. keluarga dan sahabat sebenar akan always be there for us . and if you have no one as in keluarga and sahabat tak senang dengan kau , means there's something wrong with you .or what you're doing is not right.
Sebelum tidur harus paksa diri ajar diri supaya muhasabah and buang segala negativity dalam diri supaya tidur dengan aman and bila bangun esok paginya inshaAllah positive lahir. Cuba jenis diri yang takkan maafkan orang lain and sentiasa fikir negative. nanti negative thoughts tu membiak. Payah.
Allah tu maha adil sangat & penyayang ya robbi. Walau dah tersilap macam mana pun dulu. selagi kau masih sedut oksigen , pintu taubat always terbuka. Allah maha pengampun.jangan judge by asking Allah nak ke maafkan or tak.just do it, just let go the bad thing and create something better. Manusia always buat silap.tak lari. jadi kenapa nak merosakkan lagi apa yang telah rosak? Jangan biarkan kata kata celaka manusia stopkan diri untuk jadi lebih baik. Siapa tentukan kau layak ke tak, siapa yang tentukan kau ikhlas ke tak,siapa yang tentukan masuk syurga ke tidak? Allah.
Ingatan pada diri jangan terlalu nak puaskan hati semua orang. sebab bila buat perkara yang Allah suruh. orang puas hati ke tak. Itu ikut ajaran islam. So let the haters mundar mandir tak tentu arah benci tak tentu pasal. Sebab one day , diorang akan perasan , diorang yang bermasalah sebenarnya.Masalah hati , jauh dari tuhan. Syaitan jadi bos , nafsu kawal diri. Macam puppet.
Ya Allah,jauhkan lah kami dari segala maksiat , kejahatan,keburukan di dunia &akhirat. Ameen,Wallahua'lam.
0
Komen
Komen
pangkal hayat
Dangkal Hayat
Nak menangis , menangislah.
Nak ketawa , Ketawalah.
Ditangisi , sebab baik ke buruk?
Diketawakan? Tak rasa teruk ?
Manusia pura-pura tidak ambil port ,
Kata kita , "So what , i don't even care."
Walhal terang tang tang dengar orang menyebut nyebut ,
Sebenarnya kisah , Tu sebab terus rasa insecure.
Mana dapat lari , mana dapat loloskan diri.
Tipu lah bila buat sesuatu,tak risau apa yang akan menanti ,
Assumption murahan dibuat , Di umpat , di kutuk ,
Boleh kata so what , tapi rasa sakit ? Kat hati. Kuat mengetuk.
Tapi memang takde cara ,
cara lain ubah mentaliti manusia,
Satu je cara untuk bagi mulut busuk manusia terdiam membisu ,
Paling Pada Allah , Begging kekuatan untuk ignore . Ala,bukan benda baru.
Payah lah,siapa kata senang.
Dari kata kata bau tahi dilemparkan kembali ,
Diam.
Bila segala kebenaran pecah terlerai ,
Lihatlah siapa yang jatuh pitam bau loji.
Sungguh , karma itu wujud.
Tapi bukan manusia yang menciptanya,
Kita kan ada tuhan, Allah wujud.
Tu , haters haters yang hati busuk. dengkinya mereka,
Karma ,benda baik dibalas baik , & vice versa.
''Karma is a bitch.'' - By Manusia
Akan dibalas , apa kita buat , Semuanya!
Tak didunia, di akhirat.
Itu janji Allah , DIA maha mengetahui , Segalanya.
Dear Girls & Boys , bersabarlah .
Semua benda ada hikmah ,
Mungkin ini semua kifarah dosa ,
Jangan risau , ini peluang kita kumpul pahala.
Well , that's life bebeh.
Jom,face all these rubbish !
YOU , YOU'RE STRONGER THAN YOU EVER THOUGHT.
thank to all reader..click like and comment below ok
Nak menangis , menangislah.
Nak ketawa , Ketawalah.
Ditangisi , sebab baik ke buruk?
Diketawakan? Tak rasa teruk ?
Manusia pura-pura tidak ambil port ,
Kata kita , "So what , i don't even care."
Walhal terang tang tang dengar orang menyebut nyebut ,
Sebenarnya kisah , Tu sebab terus rasa insecure.
Mana dapat lari , mana dapat loloskan diri.
Tipu lah bila buat sesuatu,tak risau apa yang akan menanti ,
Assumption murahan dibuat , Di umpat , di kutuk ,
Boleh kata so what , tapi rasa sakit ? Kat hati. Kuat mengetuk.
Tapi memang takde cara ,
cara lain ubah mentaliti manusia,
Satu je cara untuk bagi mulut busuk manusia terdiam membisu ,
Paling Pada Allah , Begging kekuatan untuk ignore . Ala,bukan benda baru.
Payah lah,siapa kata senang.
Dari kata kata bau tahi dilemparkan kembali ,
Diam.
Bila segala kebenaran pecah terlerai ,
Lihatlah siapa yang jatuh pitam bau loji.
Sungguh , karma itu wujud.
Tapi bukan manusia yang menciptanya,
Kita kan ada tuhan, Allah wujud.
Tu , haters haters yang hati busuk. dengkinya mereka,
Karma ,benda baik dibalas baik , & vice versa.
''Karma is a bitch.'' - By Manusia
Akan dibalas , apa kita buat , Semuanya!
Tak didunia, di akhirat.
Itu janji Allah , DIA maha mengetahui , Segalanya.
Dear Girls & Boys , bersabarlah .
Semua benda ada hikmah ,
Mungkin ini semua kifarah dosa ,
Jangan risau , ini peluang kita kumpul pahala.
Well , that's life bebeh.
Jom,face all these rubbish !
YOU , YOU'RE STRONGER THAN YOU EVER THOUGHT.
0
Komen
Komen
rokok ke???
Hensem betul orang yang tak merokok itu
Situasi biasa . Yeah i'm not a smoker and i'm sure ramai lagi adalah seperti aku. Tapi too bad sebab kita duduk dalam masyarakat yang smokers majority semua macam WEH ADA AKU KISAH KE PASAL ORANG LAIN . MAJORITY OKAY. those yang concern alhamdulillah , thankyou very much.Seriously sumpah aku berterima kasih dan mendoakan korang.
Well bagi aku smoker pun ada dua jenis. berhemah dan habis perangai macam haram selfish nak mampus. Ok sedia maklum , kita yang bau asap rokok ni lagi bahaya dari orang yang merokok tu sendiri. basically means that if orang merokok depan kau , sengaja or tak diorang memang ajak kau mati sekali tu .
Smoker yang berhemah adalah mereka yang memang smoker tegar namun mempunyai isi perut hati dan perasaan memikirkan tentang orang lain. Maksudnya diorang takkan merokok in public especially bila ada WANITA. to be exact lagi , ada kanak kanak and ibu mengandung. tapi generally , not in public la sebab tidak membahayakan orang lain.
Smoker yang langsung takde hadab , adalah yang dah lah merokok in public . lagi pulak kau tengah berjalan jalan dan hisap rokok dan hembus asap tu sepanjang lah kau jalan , tak perasan ke ada manusia lain? Bukan dia sorang je tengah jalan jalan kat tempat tu.lagi lagi pasar malam or , uptown ke mall ke anywhere lah yang memang orang ramai akan pergi.
Firstly , aku memang takkan setuju kalau orang cakap smokers ni jahat. No , they're not. Cuma yelah , orang jahat selalu nya merokok but not semua orang merokok is jahat. two different thing. Cuma nya , merokok tu dah satu hal ala ala bunuh diri dah tu. Dan ada fatwa mengatakan it's haram sebab ambik banyak ke sikit ke memang bahayakan kesihatan. but please , please concern about orang disekeliling.
thank to all reader..click like and comment below ok
Situasi biasa . Yeah i'm not a smoker and i'm sure ramai lagi adalah seperti aku. Tapi too bad sebab kita duduk dalam masyarakat yang smokers majority semua macam WEH ADA AKU KISAH KE PASAL ORANG LAIN . MAJORITY OKAY. those yang concern alhamdulillah , thankyou very much.Seriously sumpah aku berterima kasih dan mendoakan korang.
Well bagi aku smoker pun ada dua jenis. berhemah dan habis perangai macam haram selfish nak mampus. Ok sedia maklum , kita yang bau asap rokok ni lagi bahaya dari orang yang merokok tu sendiri. basically means that if orang merokok depan kau , sengaja or tak diorang memang ajak kau mati sekali tu .
Smoker yang berhemah adalah mereka yang memang smoker tegar namun mempunyai isi perut hati dan perasaan memikirkan tentang orang lain. Maksudnya diorang takkan merokok in public especially bila ada WANITA. to be exact lagi , ada kanak kanak and ibu mengandung. tapi generally , not in public la sebab tidak membahayakan orang lain.
Smoker yang langsung takde hadab , adalah yang dah lah merokok in public . lagi pulak kau tengah berjalan jalan dan hisap rokok dan hembus asap tu sepanjang lah kau jalan , tak perasan ke ada manusia lain? Bukan dia sorang je tengah jalan jalan kat tempat tu.lagi lagi pasar malam or , uptown ke mall ke anywhere lah yang memang orang ramai akan pergi.
Firstly , aku memang takkan setuju kalau orang cakap smokers ni jahat. No , they're not. Cuma yelah , orang jahat selalu nya merokok but not semua orang merokok is jahat. two different thing. Cuma nya , merokok tu dah satu hal ala ala bunuh diri dah tu. Dan ada fatwa mengatakan it's haram sebab ambik banyak ke sikit ke memang bahayakan kesihatan. but please , please concern about orang disekeliling.
Friends ; Bab ni tak pernah buat aku tak sedih.
Well i know . I know that what I feel right now is just A FEELING . You know , mainan perasaan . Lagi lagi perempuan , eh dianah fefeeling perempuan. Yeah . However . i'll never say that life sucks .Life is amazing . Don't judge me to have these kind of feelings. i'm human and i can't be happy all the time no matter how loud and cheerful i am. But you know , the fact that when i'm very loud and very happy , everyone is there . That's life . Again , I know.
It's very hard kan to satisfy everyone's feeling. too hard man . And sometimes when I started to talk about this . People thought I'm being emotional like this because of haters. Ekhem , alright . Let's make it clear. For anybody pun , haters kadang kadang boleh buat down. but for me , it's not too much pun. just marah macam tu jelah. So now , please be alert . Bila aku macam ni , macam mana? macam ni la.
Tetibe diam .
Tetibe nak menyendiri.
Tetibe sedih semacam.
Tetibe nak pissed off.
I only feel THAT way disebabkan orang orang yang aku sayang and yes , family and friends. Aku dari dulu bab bab kawan memang boleh ubah aku jadi penyedih habis . Lagi lagi aku jenis friendly over jadi macam ok kawan sini kawan sana kawan sini sana. End up , i'd feel all alone sebab to be honest lagi banyak aku kawan aku akan lagi rasa alone sebab Some of my friends really don't understand me and expect too much from me. Yes , it's normal that some of our friends would really take you for granted and that is what exactly what i feel right now. Bila aku ada untuk diorang. ok fine diorang appreciate. good,but bila aku busy or memang macam okay macam ni , ada kawan yang aku boleh hangout sebab takde apape halangan . tapi ada yang aku takdpaat mungkin faktor masa or tetibe family aku mintak tlg. I'd never say no to my family and i'd expect my FRIENDS to understand. but some of them. no. It's okay. Won't blame anyone.
thank to all reader..click like and comment below ok
Well i know . I know that what I feel right now is just A FEELING . You know , mainan perasaan . Lagi lagi perempuan , eh dianah fefeeling perempuan. Yeah . However . i'll never say that life sucks .Life is amazing . Don't judge me to have these kind of feelings. i'm human and i can't be happy all the time no matter how loud and cheerful i am. But you know , the fact that when i'm very loud and very happy , everyone is there . That's life . Again , I know.
It's very hard kan to satisfy everyone's feeling. too hard man . And sometimes when I started to talk about this . People thought I'm being emotional like this because of haters. Ekhem , alright . Let's make it clear. For anybody pun , haters kadang kadang boleh buat down. but for me , it's not too much pun. just marah macam tu jelah. So now , please be alert . Bila aku macam ni , macam mana? macam ni la.
Tetibe diam .
Tetibe nak menyendiri.
Tetibe sedih semacam.
Tetibe nak pissed off.
I only feel THAT way disebabkan orang orang yang aku sayang and yes , family and friends. Aku dari dulu bab bab kawan memang boleh ubah aku jadi penyedih habis . Lagi lagi aku jenis friendly over jadi macam ok kawan sini kawan sana kawan sini sana. End up , i'd feel all alone sebab to be honest lagi banyak aku kawan aku akan lagi rasa alone sebab Some of my friends really don't understand me and expect too much from me. Yes , it's normal that some of our friends would really take you for granted and that is what exactly what i feel right now. Bila aku ada untuk diorang. ok fine diorang appreciate. good,but bila aku busy or memang macam okay macam ni , ada kawan yang aku boleh hangout sebab takde apape halangan . tapi ada yang aku takdpaat mungkin faktor masa or tetibe family aku mintak tlg. I'd never say no to my family and i'd expect my FRIENDS to understand. but some of them. no. It's okay. Won't blame anyone.
Subscribe to:
Posts (Atom)
.jpg)







