13 February 2012

0
Komen

Guys and Girls , Past is "whatever."



Alright,stop there sebab apa aku nak share harini is hm There's a stranger, a girl , a sweet girl yang aku supposed berani untuk cerita pasal dia kat aku and , a girl yang ada bad past yang mana dia regret ,very regret today.The past is haunting her and make her feel guilty selalu . Sorry, aku takboleh tunjuk email tu sebab walaupun aku takkan bgtahu nama but email itu aku kira aib orang and tak elok ditunjuk. but conclusionnya from the email. sebab her past tu , dia sangat risau  takut takde yang org yang baik akan terima dia.

So i guess ,this entry khas for her,myself and inshaAllah for others.

ASK YOURSELF ; DO YOU EVER FEEL GUILTY ALL DAY LONG , REMEMBERING ALL MISTAKES/SINS YOU HAD DONE IN THE PAST? AND IT STOPS YOU FROM BELIEVING THAT YOU ARE STILL DESERVE TO HAVE A BETTER LIFE , AND DESERVE TO BE A BETTER MUSLIM?




Well to be honest, i do.yes,because i'm human. Tipu aku baik sangat tak pernah buat silap. I'm ordinary,i do mistakes but i'm learning and trying to fix myself to be a better khalifah of Allah. Everyone makes mistakes and everyone ada mistakes yang rasa ya Allah , layakkah aku.Layakkah aku. 


Sabda Rasulullah S.A.W ; "Manusia itu tidak sunyi daripada membuat kesalahan dan lupa."


So we know and we sure yang memang manusia takkan pernah lepas dari buat,kerana tiada yang ma'sum selain Nabi Muhammad S.A.W and para nabi. But still,doesn't mean we can take it for granted and mis-use ayat " I'm human,everybody makes mistakes".Mis-use di sini or menyalah gunakan is , sedar dengan kesalahan itu tp tak cuba perbaiki and you use those words. Seriously?!


The best air mata is menangis kerana dosa , menangis kerana keindahan Allah jadikan and menangis kerana gembira atas nikmat yang Allah berikan. It's okay to cry , aku sendiri kadang kadang bila ingat salah silap,aku menangis. But you know,sometimes the mistake done by ourselves tu sendiri taught us and that's what makes us today. We learnt from mistakes kan.


In case for the boy, What past is past . it's haunting you,i know but No matter how big pun kesalahan tu, Allah je yang tahu apa yang terbaik untuk kita in the future and no worries , Allah maha pengampun.


Firman Allah SWT dalam surah al-Imran ayat 135 : “Dan apabila mereka melakukan perkara dosa atau menzalimi diri sendiri, lalu segera mengingati Allah dan bertaubat atas segala kesalahan mereka.” 


Don't ever feel jijik about yourself or keep convincing yourself yang you don't deserve anything good sebab Everytime kita solat , kita berdoa and benar benar bertaubat,inshaAllah Allah akan bersihkan hati and kurniakan perasaan "The New You." it's like , tutup cerita lama ,bukak cerita yang baru. Moreover,
 

thank to all reader..click like and comment below ok

No comments:

Post a Comment